I am a prototype, never meant for mass production...

måndag, juni 16, 2008

Äventyr!



Idag har varit en mycket trevlig dag. Igår under festandet bestämde jag och min vän Petrus att vi skulle bada i havet för att bli av med baksmällan. Så Jag, Petrus och Lena åkte iväg på äventyr!

Äventyret startade i Lickershamn. Vi skulle titta på den berömda rauken Jungfrun. Petrus ska alltid klättra på allt, så han klättrade ner till stranden. Jag och Lena hängde på. Där nere såg vi en död SÄL! Det var helt spännande!! Sen började vi gå på stranden mot fiskebodarna. Petrus klättrade mest på bergväggen medan jag och Lena förfrös våra fötter i vattnet... Det gjorde verkligen ONT av kylan...

Väl framme i hamnen köpte vi en rökt makrill och åt upp. Sen fortsatte färden. Vi kom till Ihreviken. DÄR skulle vi bada i havet! Jag och Petrus sprang i och doppade oss i det lång-grunda havet. Det var faktiskt förvånansvärt vamt!

Nu är vi hungriga. Så vi åkte till Konsum och köpte mat. Vidare mot blå lagunen där vi grillade och slappade. Vi blev badsugna igen så vi badade... Nu är klockan runt 17 så vi började åka hemmåt.

1 kommentarer:

Klockan 11:41 , Blogger Herr-Gunnar sa...

Vilken ful säl!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida