I am a prototype, never meant for mass production...

tisdag, oktober 21, 2008

Toots & The Maytals - Pomps and Pride

Jag har sett alldeles för mycket på My name is Earl. Jag har till och med odlat mustachen... Jag försöker vara så snäll och trevlig jag bara kan hela tiden.

Nu gäller det bara att köpa en trisslott och vinna 25000 i månaden i 25 år. Karma borde vara på min sida nån gång kan man tycka?

Skulle karma nu hjälpa mig och jag vann alla dessa pengar hade jag utan tvekan slutat plugga och flyttat till ett varmt land, gärna en liten ö. Där i min drömvärld hade jag varit DJ på nån liten klubb om nätterna, gärna utomhus på en strand. På dagarna hade jag surfat, surfat, surfat och legat i en hängmatta under en palm med en bra bok och nån fancy drink i ett kokosnötsglas mellan surfen... Låter inte detta underbart?

Boende då? Hade jag haft ett plåttak över min hängmatta hade jag varit glad. Jag hade dessutom varit kompis med alla innevånare i den lilla staden. Hjälpt dom bygga staket, kanske måla om huset, fälla ett träd eller nåt. När folk går förbi mig och hälsar ska dom tänka "Där är den där utländska killen som bara kom hit en dag, han är snäll!"... Mmm Magiskt...

Men detta lär ju aldrig ske tyvärr. Som tur är kan jag ju alltid drömma mig bort till min andra lilla ö där jag en vacker dag vill bo.

Jenny var här en sväng. Spelade lite vinylskivor, kollade Färjan (VÄLDIGT konstig programidé imo...) och lånade mitt ljudkort.

Jag saknar min Lena jättemycket, jag har städat halva dagen för jag vill att det ska vara så fint som möjligt när hon kommer hem om 3 dagar, förhoppningsvis håller min städlust i sig så länge att det är fint även när hon kommer hem. Men det kommer vara fint här. Hoppas hon blir glad. Jag tycker om att göra min Lena glad!

Men
nu sitter jag ensam här i min grå vardag. Alla skolarbeten ger mig magknip och imorgon måste jag gå upp tidigt för att gå på en föreläsning som inte intresserar mig, men jag måste lära mig för att kunna avsluta de här kursen.

Snälla karma, gör så jag vinner en drös pengar på nåt sätt. Man kanske skulle skicka brev till Gud eller Tomten som barnen gör i de roliga böckerna? -"Kära tåmmten. Föra året fik jag bara mjuka paket. jör inte om det!" tidlös klassiker som är lika rolig var gång!

Nä. nu får det vara nog. Tillbaka till After Effects och göra sin uppgift...

(Rubriken är bästa låten just nu, lyssna på den på youtube eller nåt och tänk er in i min drömvärld, mmmm)

EDIT: Nu såhär nån dag efter jag skrev detta så har min vän Poetrus läst mitt inlägg och jag fick ett sms med texten: "Varför går jag här i Uppsala för att lära mig säga vad jag heter på kinesiska, när jag vill ut och resa, surfa och klättra? Det skulle jag säkerligen lära mig mer på. Det skulle vara utbildning med livskvalitet!" Mycket vist sagt av Poetrus! Jag blev faktiskt lite rörd... Livskvalitet är ett fint ord.

1 kommentarer:

Klockan 10:43 , Blogger Herr-Gunnar sa...

Det är ett jävla tjat om karma!

 

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida